Podpořte nás
Chci odebírat novinky
10. 6. 2024

Série rozhovorů NFNZ o médiích na jednom místě

Osm rozhovorů pro TV Noe zmapovalo současný stav médií v Česku

Nadační fond nezávislé žurnalistiky se snaží přispívat i k lepší informovanosti o tom, co se na složitém mediálním trhu děje. Proto se spojil s TV Noe a společně vznikla série rozhovorů „Rozumíme médiím?“

V prvním díle novinář a mediální analytik Filip Rožánek rozebral, jak se proměnila média za posledních deset let. Akademička Marína Urbániková se věnovala nejdůležitějšímu mediálnímu tématu roku 2024, a to je diskuze o médiích veřejné služby a zda za ně máme platit vyšší poplatky. Podpora lokálních médií stala jednou z nových priorit NFNZ a o jejich potřebě pro fungující demokratickou společnost na lokální úrovni hovořila expertka Lenka Waschková Císařová. Tématu digitálních médií a nástupu AI do novinařiny se věnoval vysokoškolský pedagog a vedoucí projektu MediaRating NFNZ Josef Šlerka. O nejméně známé, ale možná nejdůležitější veřejné službě v médiích mluvil generální ředitel České tiskové kanceláře Jaroslav Kábele. Nebývalý rozvoj menších médií popsal jeden z šéfredaktorů těchto úspěšných projektů, Robert Čásenský z Reportéra. Mediální legislativě se věnovala uznávaná expertka na mediální právo Helena Chaloupková. A do nejtěžší otázky „Jak poznat dobrou novinařinu?“ se pustil mediální etik Jan Motal.

Cookies

Tyto webové stránky používají k poskytování svých služeb soubory cookies. Bližší informace o cookies získáte po kliknutí na tlačítko „Detailní nastavení“. Můžete si nastavit, které cookies budeme moci používat nebo nám udělit souhlas s používáním všech cookies kliknutím na tlačítko „Povolit všechny“. Nastavení cookies můžete kdykoliv změnit v zápatí našich webových stránek. Více o ochraně osobních údajů zde.
Pomáhají ke správnému fungování webových stránek a k přístupu k jejich zabezpečeným částem. Použití těchto cookies není možné odmítnout.

Umožňují analyzovat využívání webových stránek jejich návštěvníky, za účelem jejich vylepšování. Pomáhají nám získat informace o metrikách, počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.