Metro je celosvětově vydávaný bezplatně distribuovaný deník. Vychází ve 20 zemích Evropy. V Česku vychází od roku 1997, a to v pracovních dnech v Praze, Brně, Plzni a v dalších 50 městech. Českým vydavatelem deníku je od roku 2007 společnost MAFRA. Vydává MAFRA, a.s., (IČ: 45313351). Vlastníkem MAFRA byl od roku 2013 holding Agrofert, a.s. vlastněný Andrejem Babišem. V pátek 1. září 2023 byl oznámen prodej 100% podílu skupině KAPRAIN Group podnikatele Karla Pražáka, obchod schválil antimonopolní úřad dne 9. ledna 2024. K převzetí došlo 1. února 2024. (Zdroj: Wikipedia)
Data pro kódování jsou z deseti vydání v období září - leden: 7. 9. (čtvrtek), 25. 9. (pondělí), 10. 10. (úterý), 27. 10. (pátek), 7. 11. (úterý), 25. 11. (sobota), 6.12. (středa), 22. 12. (pátek), 8. 1. (pondělí), 18. 1. (čtvrtek).
Dostupné informace o majiteli/vydavateli a jeho případný střet zájmů
Dostupné informace o redakci
Práce se zdroji
Sedm z deseti Pražanů považuje auta za problém. Vadí jim zácpy
Poznámka: Citace opsaná z tiskové zprávy je uváděna jako vlastní zjištění Metra.cz. (https://pressmob.cz/sedm-z-deseti-prazanu-povazuje-auta-za-problem-nejvice-jim-vadi-zacpy-zaroven-kazdy-druhy-motorista-jezdi-na-kole/) (Metro, 25. 9. 2023, str. 14)
Práce s fakty
Rozlišování žánrů
Tady na centimetrech záleží
Poznámka: Článek je zařazený v rubrice News, ale má komentativní prvky: „Policisty ukryté kousek před vjezdem nebo výjezdem z města či vesnice asi zažil kdekdo. Dřív bylo takové lapání hříšníků oblíbeným sportem esenbáků, teď už taková zlomyslnost přece jen většinou vymizela" V případě, že čtenář není schopen rozpoznat, zda se jedná o zprávu či komentář, může to vyústit v nesprávnou interpretaci a zkreslení vnímání dané události. (Metro, 7. 11. 2023, str. 5)
Přiměřená důležitost článků, clickbait
Odlišení reklamy
Poznámka: Neoznačené reklamní sdělení.