Počet lidí, kteří pravidelně sledují zprávy, významně klesá. Zároveň stoupá počet těch, kteří je nesledují vůbec. Až třetina Čechů ve věku 15 až 79 let zpravodajství téměř vůbec nesleduje, přičemž nejhorší výsledky jsou mezi mladšími lidmi. Pro celou tuto skupinu nekonzumentů zpravodajství je charakteristická nedůvěra k masmédiím. Vyplývá to z výzkumů, které si před časem Nadační fond nezávislé žurnalistiky zadal u společnosti Median.
Doba, kdy si lidé ráno cestou do práce přečtou papírové noviny a večer se v televizi podívají na zprávy, do značné míry pominula. Na to se rozhodl zareagovat tým špičkových vývojářů z Česko.Digital a ve spolupráci s Nadačním fondem nezávislé žurnalistiky (NFNZ) začaly hledat inovativní řešení, která by médiím pomohla oslovit zejména mladší generaci neaktivních čtenářů.
Pro celou tuto skupinu nekonzumentů zpravodajství je charakteristická nedůvěra k masmédiím. "Přitom je zcela zřejmé, že neinformovaný člověk se nemůže správně rozhodovat," říká Jiří Kučera, spoluzakladatel NFNZ a člen Správní rady NFNZ , který seminář zítra povede. "Ukázalo se, že současná forma zpravodajství je pro velkou část populace nevyhovující, a je tedy nutné hledat nové způsoby, jak zprávy dostat k širšímu publiku," dodává.
Seminář Inovace zpravodajského storytellingu aneb jak povznést českou žurnalistiku je první ze série akcí. Navazovat na něj budou další workshopy, na nichž vzniknou funkční prototypy řešení, které budou nabídnuty mediálním domům. O tom, co trápí českou žurnalistiku, co si představit pod tématem inovace zpravodajského storytellingu, jak jej řešit na základě praxe ze zahraničí bude spolu s Jiřím Kučerou přednášet i ředitel NFNZ Josef Šlerka.
Vstup na seminář je zdarma, je však potřeba se registrovat: http://bit.ly/registraceZurnalistika
Detailní informace o projektu najdete zde.