Podpořte nás
Chci odebírat novinky
6. 1. 2022
MediaRating
Tisková zpráva

TZ - NFNZ mění název projektu Rating, přidává logo a pečeť

Po dvou a půl letech fungování projektu Rating NFNZ, který hodnotí dodržování základních novinářských principů, dochází k úpravě názvu na MediaRating.

Praha, 6. ledna 2022Nadační fond nezávislé žurnalistiky (NFNZ) představuje nový název svého klíčového projektu hodnocení důvěryhodnosti  médií MediaRating, přidává vlastní logo a pro hodnocená média zavádí možnost užití pečetě.

Po dvou a půl letech fungování projektu Rating NFNZ, který hodnotí dodržování základních novinářských principů, dochází k úpravě názvu na MediaRating.

„Spojení slova rating čili v překladu  hodnocení a slova média jasně vymezuje oblast působení projektu, proto MediaRating,“ vysvětluje úpravu názvu projektu výkonná ředitelka NFNZ Kateřina Hrubešová. „MediaRating chceme posunout mezi jednotné mediální měny, tedy do metrik, jako jsou Mediaprojekt, NetMonitor, Peoplemetery či monitoring inzerce. Mediální agentury už dnes náš Rating znají a používají ho,“ dodává Kateřina Hrubešová.

Projekt získává i své vlastní logo a pro zanalyzovaná média navíc NFNZ přidává známku (pečeť) s aktuálním hodnocením, kterou budou moci zveřejnit na svém webu či na titulní straně.

Manuál, jak postupovat k získání pečetě lze stáhnout zde.     

Autorem loga i pečetě MediaRatingu je grafik David Slimák, který vytvořil vizuální styl a logo NFNZ.

MediaRating dnes zahrnuje více než 84 zhodnocených titulů v oblasti zpravodajství a publicistiky a koncentruje média tištěná i internetová.  

Pro více informací kontaktujte [email protected].

O MediaRating

MediaRating je transparentní, nezávislý a široce uznávaný nástroj určený k hodnocení práce redakcí, tj. dodržování základních novinářských standardů a zvyšování mediální gramotnosti čtenářů médií v České republice. Jeho záměrem je poskytnout přehled o tom, jak analyzovaná média zacházejí s informacemi a poskytují je čtenářům, a zároveň je vodítkem pro firmy zadávající inzerci do konkrétních médií.

MediaRating vychází ze tří principů, které považujeme za základ profesionální novinářské práce: transparentnost média, poctivé nakládání se zdroji a profesionální práci s obsahem.  

O NFNZ

NFNZ – Nadační fond nezávislé žurnalistiky je platforma, jejímž cílem je šířit svobodné, názorově pluralitní a společensky důležité informace. Podporuje svobodnou diskusi o společenských, politických nebo ekonomických tématech a přispívá ke kultivaci veřejného prostoru a otevřenosti naší společnosti.  K tomu používá nástroje podpory, ať jednotlivé grantové pobídky určené nezávislým médiím nebo provozuje široce uznávaný mediální projekt Rating. V neposlední řadě NFNZ obhajuje zájmy novinářské obce a spolupracuje s ostatními mediálními organizacemi doma i v zahraničí.

Cookies

Tyto webové stránky používají k poskytování svých služeb soubory cookies. Bližší informace o cookies získáte po kliknutí na tlačítko „Detailní nastavení“. Můžete si nastavit, které cookies budeme moci používat nebo nám udělit souhlas s používáním všech cookies kliknutím na tlačítko „Povolit všechny“. Nastavení cookies můžete kdykoliv změnit v zápatí našich webových stránek. Více o ochraně osobních údajů zde.
Pomáhají ke správnému fungování webových stránek a k přístupu k jejich zabezpečeným částem. Použití těchto cookies není možné odmítnout.

Umožňují analyzovat využívání webových stránek jejich návštěvníky, za účelem jejich vylepšování. Pomáhají nám získat informace o metrikách, počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.