Podpořte nás
Chci odebírat novinky

Aktuality

18. 11. 2018

Odstoupení z Kolegia NFNZ

Člen Kolegia NFNZ a jeden ze zakladatelů fondu Vladimír Mařík poděkoval kolegům za spolupráci a k 18. 11. 2018 z Kolegia NFNZ odstoupil.
15. 11. 2018

Novinářské fórum 2018

Novinářské fórum
13. 11. 2018

Benefiční večer na Žofíně 2018

13. 11. 2018 – Na pražském Žofíně se po roce opět setkali donoři a příznivci Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky.
13. 11. 2018

Typologie domácích zpravodajských webů

Pro snazší orientaci na českém mediálním trhu je dobré základním způsobem klasifikovat druhy zpravodajských serverů u nás. Zaměřili jsme se na ty, které působí hlavně jako internetové zpravodajské servery.
Studie
Analýzy
13. 11. 2018

Co píší domácí zpravodajské weby

Na této stránce můžete přehledně vidět, co právě píší české zpravodajské servery podle jednotlivých kategorií. Snadno lze porovnat jejich obsahovou různost.
28. 10. 2018

Michal Kašpárek: České žurnalistice škodí pragocentrismus a nihilismus

Rád pozoruje běžnou novinařinu na Instagramu, čte hloubkové texty, ale nerad pozoruje naskakování novinářů na agendu, kterou nastolil někdo jiný.
Mediální kritika
25. 10. 2018

Žlutý baron a Normalizace nenávisti: Deník Referendum a jeho práce.

25. 10. 2018 – Zakladatel a šéfredaktor Deníku Referendum se svými kolegyněmi představili vlastní reportážní projekty, přístup k novinářské profesi a pohled na společenskou úlohu a postavení novinářů dnes.
23. 10. 2018

Petr Nutil: Vidět svět z mentálních bunkrů nemá s kvalitní novinařinou nic společného

Na české žurnalistice mu vadí neoddělování komentářů od zpravodajství, bulvarizující se tendence, pohled na svět ze zákopů a mentálních bunkrů.
Mediální kritika
22. 10. 2018

Sémantické prostory českého zpravodajství

19. 10. 2018

Vývoj pádu prodejů českých a zahraničních deníků za posledních 12 let

Často lze narazit na informace o propadech v prodaném nákladu českých novin. Srovnání po měsíci, kvartálu, anebo roce ale nevykresluje přesně dramatické změny, kterými tuzemská mediální scéna prochází. V tomto textu proto ukazujeme, jak se prodaný náklad českých novin vyvíjel za delší období – od roku 2006 až do konce roku 2017.
Mediální kritika
15. 10. 2018

Kdo jsou (ne)konzumenti zpravodajství?

15. 10. 2018 – Analýzu českého mediálního trhu, zaměřenou na typologii českých konzumentů a nekonzumentů zpravodajství si NFNZ objednal u agentury Median.
15. 10. 2018

Struktura návštěvnosti zpravodajských serverů

Jakožto součást Mapy médií rovněž mapujeme i dostupné informace o českých zpravodajských webech z otevřených zdrojů. Jedním z nich jsou i data ze serveru SimilarWeb, který nabízí informace o návštěvnosti webových serverů pomocí vlastních měření. 
Studie
Analýzy
Zobrazuje se 12 z 328

Cookies

Tyto webové stránky používají k poskytování svých služeb soubory cookies. Bližší informace o cookies získáte po kliknutí na tlačítko „Detailní nastavení“. Můžete si nastavit, které cookies budeme moci používat nebo nám udělit souhlas s používáním všech cookies kliknutím na tlačítko „Povolit všechny“. Nastavení cookies můžete kdykoliv změnit v zápatí našich webových stránek. Více o ochraně osobních údajů zde.
Pomáhají ke správnému fungování webových stránek a k přístupu k jejich zabezpečeným částem. Použití těchto cookies není možné odmítnout.

Umožňují analyzovat využívání webových stránek jejich návštěvníky, za účelem jejich vylepšování. Pomáhají nám získat informace o metrikách, počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.