Podpořte nás
Chci odebírat novinky

Aktuality

14. 4. 2020

Dokážou česká média zvládnout nápor chaosu?

Jakým způsobem česká mainstreamová média referují o pandemii? Co se jim daří a o co méně? Jan Motal, odborník na etiku médií z Masarykovy univerzity, napsal pro NFNZ analytický komentář pokrytí koronovirové krize v českých médiích.
Mediální kritika
7. 4. 2020

Prodloužili jsme termín pro podání žádostí o grant Jaro 2020

NFNZ prodlužuje termín pro podání žádostí v rámci grantové výzvy Jaro 2020. Žádosti přijímáme do 17. 4. 2020.
27. 3. 2020

Bez nezávislých médiích se neobejdeme – podpořme je

V dnešních dnech víc než kdy jindy potřebujeme stabilní přístup k ověřeným a nezávislým informacím. Potřebujeme, aby nadále fungovala nejen veřejnoprávní média, ale také aby nezanikla nezávislá média, jejichž existence je velmi závislá na čtenářích – předplatitelích a příjmech z inzerce.
27. 3. 2020

Novináři odvádějí dobrou práci, ale…

„Úloha novinářů v této době je zásadní. Nejsou sice v první linii, ale jsou hned v té druhé. A často se na ně zapomíná,“ vyzdvihuje mediální analytik význam zpravodajství v době pandemie.
24. 3. 2020

Nová verze Ratingu a kódování tištěných médií

Loni na podzim NFNZ spustil Rating – hodnocení důvěryhodnosti zpravodajských serverů z hlediska dodržování základních standardů, který se setkal s velkým ohlasem. Momentálně připravujeme aktualizovanou verzi Ratingu, ve které si budete moci přečíst hodnocení serverů za nové období.
MediaRating
11. 3. 2020

VÝZVA – mediální rady by měly být voleny veřejně

Vážené poslankyně, vážení poslanci Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky, jménem Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky si dovolujeme obrátit se na Vás s výzvou, aby noví členové Rady České televize a Rady Českého rozhlasu byli zvoleni veřejnou volbou.
9. 3. 2020

Jan Miessler: O novinářích jako narkomanech

Textem od Jana Miesslera z FSV UK zahajujeme pravidelnou mediální kritiku, která bude přinášet texty o práci českých médií a pokusí se pojmenovat jejich nejčastější neduhy. Oslovili jsme celou řadu domácích odborníků, kteří by se měli stát pravidelnými přispěvovateli.
Mediální kritika
6. 3. 2020

Jarní grantová výzva je otevřena. Žádosti přijímáme do 10. 4. 2020

NFNZ vyhlašuje grantovou výzvu Jaro 2020. Granty jsou určeny na oblast domácí investigativní a analytické žurnalistiky. Žádosti přijímáme do 10. 4. 2020.
15. 1. 2020

Web Mediální rady spuštěn

S lednovou výzvou předsedy Poslanecké sněmovny nominovat 6 nových členů do Rady České televize a 2 členy do Rady Českého rozhlasu spustil NFNZ nový web Mediální rady, který souhrnně popisuje působení a volbu mediálních rad (Rada české televize, Rada Českého rozhlasu, Rada České tiskové kanceláře, Rada pro rozhlasové a televizní vysílání) v ČR.
1. 1. 2020

PF 2020

Děkujeme za Vaši podporu a přízeň a posíláme báseň Novinařina je dřina, kterou pro NFNZ složil Robert Netuka alias Tukan, jeden z nejvýraznějších představitelů žánru slam poetry. Zůstaňte s námi i v roce 2020.
20. 12. 2019

Prohlášení NFNZ k ochraně novinářského zdroje

Slovenský Úřad pro ochranu osobních údajů dne 19.prosince 2019 vyzval redakci Investigace.cz, aby zveřejnila identitu zdroje nahrávky, ze které je zřejmé, že podnikatel Marián Kočner měl nadstandardní styky s tehdejším generálním prokurátorem Dobroslavem Trnkou.
19. 12. 2019

Výsledky grantové výzvy Podzim 2019

V grantové výzvě Podzim 2019 rozdělila správní rada 1,490.000 korun mezi sedm žadatelů.
Zobrazuje se 12 z 328

Cookies

Tyto webové stránky používají k poskytování svých služeb soubory cookies. Bližší informace o cookies získáte po kliknutí na tlačítko „Detailní nastavení“. Můžete si nastavit, které cookies budeme moci používat nebo nám udělit souhlas s používáním všech cookies kliknutím na tlačítko „Povolit všechny“. Nastavení cookies můžete kdykoliv změnit v zápatí našich webových stránek. Více o ochraně osobních údajů zde.
Pomáhají ke správnému fungování webových stránek a k přístupu k jejich zabezpečeným částem. Použití těchto cookies není možné odmítnout.

Umožňují analyzovat využívání webových stránek jejich návštěvníky, za účelem jejich vylepšování. Pomáhají nám získat informace o metrikách, počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.